الثلاثاء، 18 يناير 2011

هديه.....ولاأروع

من كام يوم كدا...وانا بفتح ميلي بالصدفه
لقيت هديه ....بالنسبالي ولاأروع
من ناس انا نسيتهم فالحياه اللي أخدتنا كلنا
لقيت صوره...بتجمع كل الفريق اللي كنت فيوم منهم
فريق مايو
بجد كلهم وحشوني
ولقيت الكلمات دي معاها:

فاكره الايام دي ياسوني
ماكناش حاسيين انها أجمل ايام حياتنا....أنتي أيه رأيك وشيفاها ازاي؟
بجد كل ماابص للصوره دي والصوره التانيه..بيجيلي أحساس اني نفسي ادخل جواها
الايام بتعدي علي طول...والحياه محطات
وأحنا مابندركش قيمه اللحظه اللي عايشنها الا لما بتروح مننا
بصي فالصوره كدا............
هتلاقي ان كلنا بنضحك والضحكه طالعه من جوانا مافيهاش أي شوائب
مش زي دلوقتي الضحكه طالعه وبتحمل بين طايتها حاجات تانيه
بجد أيام الجامعه كانت أيام جميله فعلا حسينا وعشنا فيها اجمل ايام حياتنا
لكن هو دا حال الدنيا.....الحياه محطات,بنفتكر ان المحطه هتطول لكنها فالحقيقه بتعدي فلمح البصر

بجد انا شوفت الحاجات دي ماقدرتش اتمالك نفسي وعيطت
لاننا أتعاهدنا كلنا اننا مش هنسي بعض
ولكن حصل اللي ماكنتش عوذاه ولا عوذاه اكون فيه....الحياه اخدت الكل
ياتري هل هنقدر تاني نرجع
ولا خلاص كل حاجه انتهت

هناك 12 تعليقًا:

  1. لا ما انتهتش

    و مدام هما فاكرينك

    أرجعى كلميهم حتى بس ع الأقل أطمنوا على بعض

    ردحذف
  2. رامي:
    ياريت اقدر
    بس مسكوفه من نفسي
    اجياقول لناس اوعي ننسي بعض
    وانا اعملها
    الزمن بجد بيكون مش حلو فكدا
    بينسي الكل..الكل

    ردحذف
  3. يانهار ابيض

    انتوا لسه صغيرين والحياة لسه قصادكم طويله

    لموا بعض تاني
    كلموا بعض
    ارجعوا شوفوا بعض

    وياما هتعملوا صداقات تاني وتالت ورابع

    ربنا يسعدكم

    ردحذف
  4. هي مرحلة مرت وانتهت يعني لحظة الصورة نفسها لن تعود هذا مؤكد فقطار الحياة قد مضى لكن بما ان شخوص الصورة لازالوا موجودين يمكن تكرار نفس اللحظات مرات ومرات لو توافرت الارادة لدى الجميع طبعا
    مع ودي عزيزتي

    ردحذف
  5. شمس النهار:
    شوفتي
    لسا ممرش كام سنه
    واللي أشتغل واللي اتخطبوا واللي اتجوذوا واللي سافروا
    كلنا بعدنا عن بعض بعدا وحشا اوي
    ياريت بس نعرف نتجمع تاني

    ردحذف
  6. خواطر شابه:
    ياريت والله
    وماتطلعشي حاجات فالنص بقا
    تبوظ الدنيا
    ذي ايه
    سوري عندي كذا
    وكذا
    وبكدا يقفلوها بجد
    ربنا يسهل بس

    ردحذف
  7. مساء الفل يا حبيبة قلبي
    اولا مجموعة مايو دي زي جمعية التغيير كده ولا إيه؟

    ثانيا إيه اللي بتقوليه ده
    ده انتوا كلكم ايامكم أمامكم
    واليوم الحلو اللي فات جاي احلى منه بإذن الله
    ربنا عند ظن العبد به
    إيه بقى؟
    هه؟
    الظن لازم يكون ان اللي جاي حلو وزي السكر ولا إيه؟

    ردحذف
  8. اجرى يابت اسالى وبوسى واحضنى وماتفرطيش فى حد بتحبيه ابداااااااااااااااا

    ردحذف
  9. عجبني جدا الرد الاخير أو التعليق الاخير لريتشارد
    :)
    فعلا .. اوعي تتاخري ..
    اوعي تفكري في اللي فات وفي اللي مات ..
    فكري ازاي تكوني مبسوطه دلوقتي وبكره زي ما كنتي مبسوطه امبارح ..
    وبسرعه .. لان الدنيا مش بتستني ..
    ربنا يسعدك دنيا واخره يا سوني

    ردحذف
  10. ستيته جسب الله الحمش:
    مامييييييييييييي
    أخيراااااااااااااااا
    أذغررررررررررررررط وانعمه:)))))
    لا هي نماذج محاكاه عندنا فالجامعه
    لجامعه الدول العربيه كدا
    بنشتغل مكانهم يامامي
    يعني اهي نشاطات بجد حلوه وبنطلع فيها طاقتنا بدال ماهي مكبوووته

    ردحذف
  11. ريتشارد هارت:
    قلب القطه حببتييييييييي:)
    المشكله اني مكثوفه من نفسي
    طب والله اتصلوا بيا انهاردا
    وانا بجد احرجت جدا
    انا كنت مش عوذا ننسا بعض...عملتها
    بجد بتضايق لما بتحط فالموقف دا

    ردحذف
  12. محمودالمصري:
    اهو بحاول اني اعمل اي حاجه
    بس يارب الكل يتجمع بجد
    لان جيت عملتها لقيت من ناس كنت فكره انهم أصحابي
    مابقوش بجد كدا
    ربنا يهدي بال الجميع

    ردحذف